[sisyphus] Application Layer Packet Classifier for Linux

Pavel S. Khmelinsky =?iso-8859-1?q?hmepas_=CE=C1_yauza=2Eru?=
Вт Июн 29 17:06:45 MSD 2004

Ivan Fedorov wrote:
> Что общественность скажет на этот патч? Никто не пробовал?
>
> http://l7-filter.sourceforge.net/
>
> Вот краткое описание:
> This is a classifier for the Linux kernel's Netfilter subsystem that
> identifies packets based on application layer data (OSI layer 7). This
> means that it can classify packets as HTTP, FTP, Gnucleus, eDonkey2000,
> etc, regardless of port. Our classifier complements existing ones that
> match on route, port numbers and so on.

Чего-то я не понял, а зачем оно надо? Классифицировать я и файерволлом могу, и
на основании выставленных им меток маршрутизировать, нет?
--
Pavel S. Khmelinsky <hmepas на yauza.ru>
System Administrator,