[devel] [JT] [engrish] Re: repocop happiness letter: acl +=@qa

Alexey Tourbin at at altlinux.ru
Sat Nov 14 14:10:13 UTC 2009

On Sat, Nov 14, 2009 at 02:29:24PM +0200, Michael Shigorin wrote:

> В "none", это примерно то же самое.  "no one" было бы
> синтаксически, но не семантически, верно; "nothing" скорей уж.

Как насчёт "there is none like you" или "there is none beside thee" (KJV)?
Вообще поиск по KJV "none but" выдаёт неполиткорректное -- "Jesus had
lifted up himself, and saw none but the woman".

Here Shakespeare lies whom none but death could shake,
And here shall lie till judgement all awake...

> Фидошное "Me" тоже позабавило.
>
> Ну и "even" перед "though".

"though" = "even if":
"Though he slay me, yet will I trust in him" (KJV).

Note that this form of "though" turns its verb into the present
subjunctive: "though all your power _be_ turned" is perfectly valid.

> А ещё лучше не корчить невесть что почём зря.
> Техническая и литературная языка -- две большие разницы.

Ну да.

В общем смысла говорить по-русски стало очень мало.
Вредная привычка, я считаю.